Radoznalost – glad za znanjem
Ko želi nešto da sazna obrati se medijima. Tu želju za učenjem iskoriste prodavci (roba i ideja) i uz korisne informacije proture i svoje reklamne poruke koje djeluju na podsvjest. Kako dobiju ogromne količine besplatnih informacija zasite se (izgube urođenu radoznalost) i ne žele da uče. Organsko znanje je kao sirovi proizvod puno skuplje (treba mu posvetiti više vremena i energije da se svari – razmišlja) od medijske informacije koja je (industrijska roba) mamac i dostupna je svuda besplatno. Zato se većina potrošača drži kapitalističke logike i zatrpava se besplatnim informacijama (reklamama) jer su jeftinije, bez obzira što njihovim konzumiranjem ne postaju mudriji (intelektualno jači), već gluplji (intelektualno slabiji). Medije treba konzumirati tek toliko koliko je neophodno – minimalno, a prava znanja crpiti iz živih ljudi i prirode oko sebe. Kao što nema besplatnog ručka, spontanih demonstracija nema ni slobodnih (bezbednih za neograničeno korištenje) i besplatnih medija (svaku reklamu će proizvođač višestruko naplatiti kroz izmjenu podsvjesti potrošača).